donderdag 3 februari 2011

Nummer 94 en quiltles

Deze siggy ontving ik afgelopen week.
Nummer 94 komt van Donna Varnadoe uit Griffin GA.
Ze quilt pas sinds drie jaar maar is helemaal weg van de siggies.
Vandaag weer naar les geweest en 'juf' was tevreden over onze werkstukken, gelukkig maar, want het zat niet zo mooi in elkaar, was wel lastig dit keer.
Het was trouwens een Ohiostar in plaats van driedimensionaal...
 Bovenstaande is het voorbeeld van Rieke en het huiswerk van Riemke...
 Hierboven mijn lapje links en het blok van Froukje en bovenin ligt nog mijn huiswerk van de ronde vormen, van dat lapje had ik een hoesje voor mijn fototoestel gemaakt.
 Links in rood/geel is van Maaike en rechts met het mooie rand erom is van Dity.
En .......
 kijk nou eens wat we gekregen hebben van Magda, dochter van Tineke,
voor ons allemaal had ze een naamkaartje gemaakt, lief he !
 Hier nog een paar huiswerkstukken van (links) Dity, boven van Maaike en rechts van Tineke,
dit was van de les van clamshell.
 Ondertussen had 'juf' Riek ook niet stil gezeten, ze had, ook nog naar aanleiding van die clamshell les dit vrolijke lapje gemaakt met ballonnen.
En van dichtbij bekijken...
 En dit gaan we volgende keer maken.......
nu is alles gesloten en ...
 draai je het ondersteboven dan heb je leuke plaatjes
 Ook was Rieke bezig met twee quilts voor op de bedden in de caravan,
deze is met de weekagenda ...........
 en deze met verschillende maten blokken en technieken.
Heel mooi allebei.
 Deze ook, heel eenvoudig maar o zo leuk !
 En ook nog een stukje huisvlijt van Magda van Tineke, ze is aan het festoneren geweest.
 Onderstaand is dus nog een voorbeeld van ons huiswerk voor deze maand
Winding waves
Heel wat ideeen opgedaan, eerst maar weer eens aan het huiswerk,
tot de volgende keer !

8 opmerkingen:

  1. het was weer een leerzame ochtend en veel gezien,ja ze zijn erg leuk die naamkaartjes:) ze is zo trots als een pauw:)))
    ... en we zijn goed aan het huiswerk gezet he :))
    ik ga het weekend eens zien of het blokje afkomt...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge jonge KLazien wat laat je weer mooie dingen zien die jullie hebben gemaakt!Leuke naamkaartjes heeft Magda gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was wel heel inspirerend allemaal, wat een prachtige werkstukken! Super van Magda dat ze de naamkaartjes heeft gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, nou zeg wat een creatief gebeuren, mooie, leuke dingen allemaal!
    Succes met je huiswerk!
    Gr.Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje Klazien, wat had jij een hoop leuke dingen om te laten zien. Het was weer een waar genoegen om je te "bezoeken" Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Klazien, nog even een naberichtje; je vroeg op mijn blog of ik iets met Kittentale maak. Ik denk dat je mij verwart met iemand anders want je vroeg ook of ik hem gister meenam. O, o gaan de jaartjes tellen meid of heb je het gewoon te druk? ;) Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Klazien,

    Ik ben hier Faceboek. Helemaal nieuw en voor de eerste keer op je blog en ik ben meteen helemaal "dizzy" van alles wat ik hier te zien krijg. Alleen het logje van vandaag al: zoveel blokken, quiltjes, werkstukken, allemaal even prachtig! Ik kom een keer terug als ik wat meer tijd heb en ga dan eens op mijn gemak hier rondneuzen.

    Groetjes,
    Inge

    PS: op Faceboek ben ik niet zo heel erg actief, lees meer dan dat ik schrijf of iets laat zien. Kost allemaal nogal wat tijd en die besteed ik liever aan quilten en zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Klazien,

    Ik kom hier via Facebook, waar ik jou toegevoegd heb als vriendin! Wat heb jij een leuk blog zeg!! Heel veel te zien en te lezen. Ik heb mezelf als volger gezet en zal je blog ook bij mijn favorieten zetten! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je berichtje !